Nu te lasa pacalit! Sase minciuni despre marketingul mobil de care ar trebui sa fii constient

minciuni despre marketingul mobil
Indiferent daca le folositi pentru social media, cele mai noi stiri, pentru afaceri sau distractie, smartphone-urile au devenit on necesitate a vietii moderne si o metoda din ce in ce viabila pentru brandurile care doresc sa se adreseze publicului conectat. Oricum, aceasta nu e vreo abordare noua pentru profesionistii de marketing cu experienta, dar deschide multe subiecte de discutii pe internet, care provoaca ingrijorare si impiedica agentiile sa apeleze aceasta metoda. Deci, haideti sa aruncam o privire peste lista celor mai frecvente preconceptii care pot fi clasificate drept minciuni atunci cand vorbim despre marketingul pe dispozitive mobile.

Minciuna #1: Numai brandurile mari si consacrate trebuie sa aiba o strategie de marketing mobil bine definita

Este adevarat ca brand-urile mari il folosesc, insa companiile mici si mijlocii nu are trebui sa excluda marketingul mobil din ecuatie. Pur si simplu, asta este epoca in care traim si orice afacere (inclusiv a ta) are nevoie de o strategie de marketing mobil, din acelasi motiv pentru care ai nevoie de un calculator si acces la internet. Arunca numai o privire in jurul tau si vei gasi nu putini oameni cu fetele lipite de ecranele smartphone-urilor lor. Aceasta minciuna este, de asemenea, contrara rapoartelor recente care spun ca 51% din timpul petrecut pe internet al utilizatorilor se intampla pe dispozitive mobile, ceea ce inseamna ca ignorarea cresterii mediului mobil nu este o optiune. Mobilul si-a impamantenit dominatia, iar daca previziunile sunt corecte, va depasi in curand rata de utilizare a desktop-ului. Daca nu ai inca o strategie de marketing mobil, este timpul sa-l iei in considerare!

Minciuna #2: Mobile-Only sau Mobile-First inseamna acelasi lucru

Nici intr-un caz. Intr-o lume in care oamenii folosesc canale mixte pentru a accesa, vizualiza si interactiona cu continutul digital, nu are sens sa dezvolti o strategie Mobile-Only sau sa te bazezi prea mult pe un singur aspect al placintei digitale. Adevarul este ca adesea, impresii cumulate sunt necesare pentru conversie. Un consumator poate vedea un anunt pe telefonul mobil dimineata, apoi din nou pe desktop in timpul zilei si inca o data, inainte de a face o achizitie de pe o tableta seara. Deci, in loc de o strategie mobile-only, opteaza pentru o strategie de marketing mobile-first, care este un concept complet complet diferit de cele discutate mai sus. O abordare mobile-first va va ajuta sa obtineti o experienta mobila rapida, concisa si relevanta, care poate fi usor translatata pe alte dispozitive, cum ar fi tablete si computere desktop.

Interesat de un concept Mobile First pentru strategia dvs. de marketing?
Hai sa discutam

Minciuna #3: Publicitatea mobila este intruziva

Acest lucru ar fi adevarat daca nu ar fi fost valabila si pentru alte canale de publicitate. Anunturile prost adresate, sau cele plasate in context irelevant sunt deranjante indiferent daca apar pe dispozitive mobile, desktop sau televizor. In ceea ce priveste mobilul, tocmai prin natura personala a dispozitivului creste riscul ca orice intrerupe inutil atentia utilizatorului sa fie respins. Cu toate ca riscul este mai mare, asa cum am mentionat mai sus, acest caracter personal al mobilului ofera oportunitati unice. Campaniile de succes targheteaza atent, urmaresc experienta utilizatorului mobil in anumite situatii, iar acest lucru da rezultate. Intr-un studiu recent, oamenii au declarat ca au gasit binevenit angajamentul brandurilor in timpul sesiunilor de cumparaturi, calatoriilor sau momentelor de relaxare.

Va ganditi ca anunturile dvs. sunt deranjante?
Haideti sa va aratam formule native de publicitate mobila

Minciuna #4: Nimeni nu de click pe anunturi mobile sau actioneaza in urma lor

O alta afirmatie falsa despre o modalitate cu costuri foarte eficiente de a expune brand-ul catre public. Multi cred ca cele mai multe dintre clicurile pe anunturile mobile sunt accidentale sau sunt siguri ca nu exista nici o sansa efectiva ca un utilizator sa actioneze in urma unui anunt mobil. In realitate, anunturile mobile sunt eficiente si au conversii ridicate atunci cand sunt relevante pentru utilizatori, deoarece acestia chiar achizitioneaza produse atunci cand vad oferte de interes. Statisticile demonstreaza ca intentia de a cumpara un produs este dublata la utilizatorii care dau click pe anunturi relevante (fata de cei ce nu o fac), iar pentru utilizatorii care tocmai au vazut anuntul (dar nu dat clic pe el) inclinatia de a cumpara creste cu 30%.

Aceasta afirmatie falsa este dusa chiar mai departe atunci cand unii sustin ca este imposibil sa vezi cat de mult succes au anunturile. Dar, pe masura ce tehnologia mobila avanseaza atat de repede, putem urmari veniturile generate de fiecare actiune in parte. Campaniile pot targheta pe baza oricarei statistici care trebuie masurata si asta inseamna ca se poate urmari in sfarsit impactul pe care mobile-ul il are in economia brandului.

Minciuna #5: Mobile Marketingul este pentru generatiile tinere de sub 25 de ani

Multe companii cred ca marketingul mobil functioneaza doar pentru Millennials, restul publicului fiind neintegrat aici. In consecinta, nu trebuie sa investeasca timp si bani in asta.

Statisticile recente ucid acest nonsens, aratand ca procentul utilizatorilor de smartphone de peste 35 de ani este egal cu al celor de 25.Adultii, in special din mediul de afaceri, sunt experti in folosirea smartphone-ului si a functiilor sale, sunt conectati permanent la internet, descarca aplicatii pentru afaceri si divertisment, petrecand acum bucurosi intreaga zi pe internetul mobil.

Varstnicii isi iau cu ei telefoanele si tabletele, iar sa nu ii traghetezi pe acele dispozitive pentru ca esti convins ca nu mai sunt in ritm cu vremurile inseamna sa pierzi o buna oportunitate de marketing. Daca un profesionist de marketing digital inca asociaza cuvantul „mobil“ doar cu tinerii, intrebati-va: Nu este un lux inutil cumpararea unui computer desktop ca mijloc de comunicare si informare?

Minciuna #6: Ecranul Telefonului Limiteaza Posibilitatile de Comunicare

Daca marimea conteaza, este o discutie interminabila. Sunt inutile insa dezbaterile, daca se capteaza 100% atentia utilizatorilor. Ecranul mai mic al smartphone-ului este irelevant, deoarece telefonul mobil este un canal personal. Astfel se capteaza atentia utilizatorilor, care pot primi un mesaj croit pentru ei. Utilizatorii sunt absorbiti de telefoanele lor mobile, iar asta rezolva obiectivul obiectivul brandurilor de a avea un dialog adevarat cu acestia.

Un alt argument pentru aceasta minciuna este formatul adesea nepotrivit al reclamelor. Partea creativa este vitala, asigurandu-va ca anuntul este nu doar adaptat pentru ecrane mobile, dar si ca urmeaza experienta mobila a utilizatorului. In plus, bannerele interactive HTML5 sau Rich Media cresc sansele de  angajare a utilizatorului in oferta ta si pentru conversia finala.

Vedeti campanii de succes, care au folosit bannere interactive HTML5

Un lucru este cert

Minciuni si preconceptii despre marketingul mobile vor dainui. Dar singurul adevar clar pe acest subiect este: daca il implementezi corect, mobile marketingul va permite sa oferiti informatii personalizate, adaptate locatiei si timpului,  astfel incat publicul tau sa obtina ceea ce are nevoie, exact atunci cand au nevoie, chiar daca este in miscare. Daca stii unde este clientul tau, ce face in timpul zilei si cum este vremea afara, poti oferi experiente relevante si atragatoare. Deci, fi constient de toate acestea pentru ca altfel, s-ar putea sa pierzi o oportunitate majora de marketing si risti sa oferi doar un alt banner mobil irelevant si iritant.

Planifici urmatoarea campanie de marketing mobil?
Hai sa discutam! 

Doriti o campanie similara?

Tineti pasul cu cele mai noi tendinte din publicitatea online

Poate te intereseaza si aceste articole

Contact

ClickAttack
Str. Biruintei nr.4, birou 4
012128 Bucharest, România
Email: info.ro@clickattack.com

Afla mai multe