Studiu: Cum influenteaza ad-urile de pe mobile decizia de a cumpara ceva?

Cand vorbim despre marketing, Return On Investment (ROI) , succesul campaniei si rata de conversie, avem tendinta sa ne gandim la fiecare canal de promovare separat. Daca vrem sa avem succes in a atinge nevoile (mereu in crestere) ale clientilor, trebuie sa consideram marketingul ca un intreg si sa ne folosim de toate canalele de promovare disponibile.

Rolul canalului mobile in conversia utilizatorului creste constant in fiecare an. Canalul mobile are un rol imens atat in cumparaturile planuite cat si in cele impulsive.

Planificarea cumparaturilor: acum si inainte

Cu mult timp in urma (de exemplu, acum cinci ani), cand cineva dorea sa achizitioneze ceva, mai intai ar fi facut reserch despre acel produs online sau printre cunostintele sale; dupa care s-ar fi interesat in magazine pentru a gasi cea mai buna oferta posibila. In ziua de azi utilizatorii inlocuiesc acest proces cu cautarile pe mobile. Conform studiului „Mobile path to purchase” UK, realizat de xAD, 53% din consumatori prefera canalele mobile in procesul de luare a deciziilor de cumparaturi.

ca_mobile_path_to_purchase1

Smartphone-ul – asistentul nostru personal de cumparaturi

Potrivit aceluiasi studiu, procentul utilizatorilor care folosesc doar smartphone-ul pentru a lua o decizie de cumparaturi este semnificativ dar, depinde de categorie. Anume, 37% din utilizatori se bazeaza exclusiv pe smartphone cand decid de unde sa cumpere alimente, 33% folosesc telefonul cand vor sa cumpere produse finite, 13% pentru a achizitiona asigurari, 10% pentru servicii in telecomunicatii si 8% pentru achizitiile legate de autoturisme.

ca_mobile_path_to_purchase2

Aceste detalii indica clar rolul imens pe care il joaca smarthone-ul in procesul de luare a deciziilor de cumparaturi. Depinde de tine sa creezi cea mai buna experienta posibila pentru clientii tai ca in final sa ajunga la magazinul tau fizic sau online.

Experienta cumparaturilor de acasa sau din magazine

De obicei procesul de cumparaturi incepe la domiciliul consumatorului. Studiul „Mobile path to purchase” arata ca 45% din utilizatori vor sa faca cumparaturile de la ei de acasa dar, iau in considerare si alte optiuni. Ce inseamna asta? Este necesar sa optimizezi experienta de mobile pentru procesul de cumparare. Poate ca nu cumpara folosind telefonul mobile – sau cel putin, nu inca; dar, ce ai putea sa le oferi consumatorilor pentru a ii convinge sa cumpere produsul sau serviciul tau.

Smartphone-ul, pe langa colectarea informatiilor, ajuta la mai multe etape din cadrul procesului de cumparaturi. Cand sunt in magazin, consumatorii isi folosesc telefoanele pentru a face comparatie de preturi si pentru a afla informatii suplimentare despre produs. Pagina dvs. de mobile ofera aceste informatii? Daca raspunsul este da, gandeste-te daca ai cea mai buna experienta posibila pentru utilizator. Daca raspunsul este nu – din ce cauza? Ce mai astepti?

Cumparaturi din mers

Cand vorbim despre cumparaturile impulsive trebuie sa intelegem ca acestea nu mai sunt la fel de impulsive ca inainte. Consumatorii verifica din mers pe telefonul mobile preturile, gasesc cel mai apropiat magazin, informatiile de contact, etc. Studiul „Mobile path to purchase” arata despre exploratorii din mers ca: 1 din 5 consumatori cauta o adresa specifica si 45% vor sa faca achizitia intr-o ora, ceea ce inseamna ca doresc informatia imediat.

ca_mobile_path_to_purchase3

Ce putem face?

Studiul „Mobile path to purchase” si alte studii similare arata clar importanta canalelor mobile in procesul de achizitionare. Dezvoltarea canalului de mobile care va avea cele mai bune rezultate, necesita persistenta, testare, evolutie si imbunatatire permanenta dar, rezultatele vor fi pe masura. Sa tineti cont mereu de consumator: cum pot interactiona acestia cu brand-ul dvs. folosind smartphone-ul, in timp ce sunt acasa, pe drum sau in magazin?

Care sunt diferentele in experientele consumatorilor daca este primul contact pe care il au cu brand-ul sau daca acestia se intoarc in mod repetat?

Ganditi-va la fiecare posibilitate pe care consumatorul o are pe parcursul procesului de cumparare si decideti ce este cel mai important pentru brand-ul dvs. Gasiti calea de a oferi o calatorie placuta si sigura consumatorului in cadrul canalului de mobile.

 

Doriti o campanie similara?

Tineti pasul cu cele mai noi tendinte din publicitatea online

Poate te intereseaza si aceste articole

Contact

ClickAttack
Str. Biruintei nr.4, birou 4
012128 Bucharest, România
Email: info.ro@clickattack.com

Afla mai multe